Pod současnou konstrukcí z roku 1892 by totiž nepropluly výletní lodě, a proto se stal problémem v třímiliardovém projektu, který se již realizuje.

Jak ve čtvrtek řekl starosta Karel Hájek (US-DEU), většina zastupitelů byla pro tuto variantu, celkem vybírali ze tří možností. První počítala se zdvižením stávajícího mostu jako celku, druhá s jeho rozpůlením a vytvořením pístů, které by zvedaly jen část mostu a třetí právě s odstraněním technické kulturní památky a stavbu nového mostu.

"Jde o nejjednodušší cestu, vše uhradí Ředitelství vodních cest z projektu Splavnění Vltavy. Jak stavbu nového mostu, u něj přilehlého kruhového objezdu, tak rekonstrukci a přeložení stávající konstrukce," řekl Hájek.

Starý železný most bude přesunut zhruba o kilometr dál proti proudu k budově staré solnice, která bude za čas zrekonstruována a vznikne tam Muzeum Vltavy. Pro zachování starého mostu vznikla dokonce i petice, kterou podepsalo několik tisíc lidí. "Petici jsme vzali na vědomí, ale jsem toho názoru, že někdy musí člověk svůj konzervatismus potlačit a nechat průběh novým věcem, obzvlášť v tomto případě, kdy o tento krásný starý most město nepřijde a zůstane v podstatě v centru města," dodal Hájek.

"Rozhodnutí zastupitelů jsme čekali, vůbec se nám nelíbí a budeme zvažovat další kroky. Ale nevíme, zda nám to bude něco platné. Železný most je jedinou památkou, která v centru byla, před lety byl zrekonstruovaný a nový most chce město postavit jen proto, aby tam mohlo pustit dopravu, protože nyní slouží most jen pěším a cyklistům," řekl agentuře Mediafax autor petice Ondřej Bouška.

Celou investici s mosty nebude Týn nad Vltavou stát ani korunu, což byla i podmínka zastupitelů, aby schválili přesunutí a stavbu nového. Vše by mělo začít v roce 2010 až 2011.

Splavnění Vltavy bude v celé trase z Českých Budějovic až k Orlické přehradě stát okolo tří miliard korun, první lodě by tam měly plout v roce 2013.