ČSOB Pojišťovna eviduje ze současných záplav více než 270 škodních událostí se škodou přesahující 40 milionů korun. Nejčastější likvidované škody jsou zatopení sklepních prostor, poškození obytných částí a poškození osobních vozů.

"Nejvíce škod nyní hlásí z Jižních Čech, konkrétně z okolí Jeseníka, Nového Jičína, Volyně a Prachatic. Největší počet škodných událostí na jednom místě jsme zatím zaznamenali v obci Bělotín (Olomoucký kraj)," konstatoval Hejda s tím, že už také evidují první velké škody týkajících se podnikatelů, u kterých bude škoda přesahovat milion korun.

ČSOB Pojišťovna již také zaznamenala případy, kde existuje podezření na nepoctivé jednání klientů. "Tyto případy již byly předány interním vyšetřovatelům. Pokud se podezření skutečně potvrdí, bude se jednat o první pokusy o pojistné podvody z letošních záplav," podotkl Hejda.

Pojišťovna nabízí poškozeným možnost využití zálohy. Pokud o ní klient požádá, dostane 50 procent odhadované výše škody k dispozici. Může tak rovnou začít s opravami a potřebnými pracemi. "Současně našim klientům proplácíme náklady za naftu do vysoušečů," řekl Hejda.

Hlášení škodních událostí je možné na bezplatné infolince ČSOB Pojišťovny 800 100 777. Pojišťovna potřebuje k rychlému vyřízení likvidace hlavně číslo pojistné smlouvy (nebo rodné číslo osoby, která pojištění sjednala), stručnou charakteristiku škody, kdy se stala a jaký je její rozsah. Důležité je poskytnout spojení, a pokud se ve vytopeném domě nedá bydlet, také adresu, kde bude klient k zastižení. Poškozené věci větší hodnoty je lépe nevyhazovat, dokud nepřijde technik likvidace. Jde především o nábytek či elektroniku. „Klientům v postižených oblastech doporučujeme v prvním kroku zabránit vzniku dalších škod, a pokud to bude vzhledem k situaci možné, pořídit fotodokumentaci poškození,“ řekl Hejda s tím, že poté je možné začít s úklidem, aby lidé kvůli zhoršeným hygienickým podmínkám ještě neohrozili své zdraví.