Podle ní během víkendu přijali operátoři klientského servisu ČP přes 500 hlášení nových škod. Další nápor telefonátů se očekává v příštích dnech, jakmile voda postupně začne opadávat. Současný celkový odhad počtu pojistných událostí je zhruba 7000.

Do čerstvě postižených oblastí se přesunují další mobilní technici pojišťovny, kteří přijíždějí ze suchých regionů nebo ruší své dovolené, v terénu jsou i o víkendu do pozdních večerních hodin. „Někde je situace komplikovaná, například na Jesenicku, kde se do některých obcí nedá kvůli strženým komunikacím vůbec dojet. Kritická situace je stále na Novojičínsku, kde úklidové práce poškozených i prohlídky pracovníků České pojišťovny ztěžují další vytrvalé deště,“ uvedla Hergetová.

Na Novojičínsku podle ní počet nahlášených pojistných událostí překročil tisícovku, ČP jich eviduje 1200. Škody na nemovitostech i majetku v domácnostech jsou podle Hergetová rozsáhlé, prohlídka a jejich dokumentace trvá leckdy i několik hodin. Klienti podle ní mohou urychlit prohlídku vyplněním seznamu poškozených a zničených věcí, pokud je to alespoň trochu možné a pořízením fotodokumentace.

Nejvíce postižených klientů má pojišťovna v obcích Hodslavice, Veřovice, Mořkov, Lichnov, Nový Jičín, Kunín, Žilina, Šenov, Jeseník nad Odrou, Hranice a okolí. Kromě klasických škod na nemovitostech a majetku však eviduje velké množství uhynulých zvířat - psů, koček, králíků a slepic. A také pštrosy, kteří byli silným proudem uneseni z pštrosí farmy.

Na Jesenicku ČP zatím odhaduje počet událostí na 1000-1500. „Přesný počet se zatím nedá lépe zmapovat, protože mnoho obcí má poškozené komunikace a není do nich přístup,“ vysvětlila Hergetová. Podle předběžných odhadů bude velké množství totálních škod. Nejpostiženějšími oblastmi jsou Mikulovice, Bernartice, Tomíkovice, Vlčice a Stará červená voda.

Zatím nejčerstvější přívalové deště spadly na území Strakonicka, Českobudějovicka a Českokrumlovska. Voda částečně opadává a v této oblasti je situace co do počtu i závažnosti událostí podle ČP nejpříznivější. Dosud v žádném z okresů totiž nepřekročil počet škod stovku.

Již od pátku pracují v terénu desítky likvidátorů a mobilních techniků ČP a stejně tak tomu je i víkendu. Od pondělka pak bude jejich kapacita ještě o 50 procent navýšena o kolegy z nepostižených regionů. V sobotu i v neděli bude od 7 do 19 hodin v provozu také linka Klientského servisu České pojišťovny 841 114 114, na kterou mohou klienti hlásit své škody.

Česká pojišťovna je součástí Generali PPF Holdingu B.V., který působí ve 14 zemích střední a východní Evropy. Generali PPF Holding spravuje prostřednictvím svých dceřiných společností aktiva ve výši přes 12 miliard euro a poskytuje v regionu služby více než 10 milionům klientů. Generali PPF Holding má sídlo v Nizozemsku a jeho hlavní organizační pobočka sídlí v České republice v Praze. Generali PPF Holding B.V. je společný podnik Assicurazioni Generali (podíl 51 procent) a PPF Group (49 procent).