Ředitel motoristického podniku Miloslav Regner vysvětlil, proč se oficiální název rozšířil o slovo Czech. "Česká republika nás finančně podporuje. Letos jsme získali grant. A taky jsme chtěli, aby z názvu bylo patrné, v které zemi se soutěž jede. Když jsme přijeli do zahraničí, neuměli si nás zařadit," řekl Regner, jenž na tiskové konferenci odtajnil názvy 15 měřených úseků.

Barum rally začne v pátek 21. srpna tradiční městskou diváckou rychlostní zkouškou. Největší porci kilometrů závodníci absolvují během soboty, vítěz přijede na cílovou rampu o den později krátce po 16. hodině. V té době bude mít za sebou 255 ostrých kilometrů. "Skladba a místa rychlostních zkoušek se zásadně nemění. Ale oproti loňsku samozřejně došlo k úpravám. Přihlédli jsme i k názorům jezdců. Například před nájezdy do obcí budou doplněny retardéry, aby došlo ke zpomalení," poznamenal Regner.

Současná ekonomická krize zasáhla i rozpočet závodu. Podle Regnera mají pořadatelé k dispozici méně peněz než před rokem. "Ještě nemáme všechny finance pohromadě, ale dá se říct, že v řádu milionu jich budeme mít méně. Na kvalitě se to však neprojeví. Jen musíme víc přemýšlet, bez čeho se obejdeme a kde můžeme ušetřit," uvedl ředitel závodu.

Vzhledem k nedávné tragédii při Valašské rally, v jejímž průběhu po srážce se závodním vozem zemřeli u trati tři diváci, budou pořadatelé zlínského podniku dbát na zvýšenou bezpečnost. Ovšem bez přičinění motoristických fanoušků ji sami nedokáží zajistit. "Jedinou cestou k větší bezpečnosti je osvěta. Snažíme se udělat dost pro to, aby se nic nestalo. Ovšem pokud lidé nemají svůj zdravý úsudek, kde stát, měli by ve svém zájmu respektovat pokyny pořadatelů, kteří nemají právo je ze zákazaných míst natvrdo vykázat," zdůraznil Regner. "Přemýšlíme o tom, že budeme fanouškům dávat startovní listinu a na druhé straně budou pokyny, jak se chovat během závodu," dodal.

Kromě zařazení do IRC patří Barum Czech Rally Zlín také do seriálu mistrovství Evropy a Mezinárodního mistrovství České republiky. Proto se na Moravu sjede kompletní evropská špička. Chybět by neměl ani tovární tým Škoda Motorsport se dvěma Fabiemi S2000 či vedoucí muž IRC Brit Kris Meeke. Před rokem se z vítězství ve Zlíně radoval Belgičan Freddy Loix s Peugeotem 207 S2000.