„Soud je toho názoru, že články o homosexualitě, které nebyly založené na pravdě, snížily Lukáši Vaculíkovi jeho důstojnost, morální i finanční satisfakce je tedy zcela na místě,“ odůvodnila své rozhodnutí soudkyně Dagmar Stamidisová a doplnila, že vydavatelství vůbec neprokázalo, že by se informace zakládaly na pravdě.

Vzhledem k tomu, že Vaculík spor vyhrál, neuvažuje o podání odvolání. Žalovaná strana si ale ponechala lhůtu na rozmyšlenou, rozsudek tedy ještě není pravomocný.

Články o Vaculíkově údajné homosexualitě vyšly v Pestrém světě v září roku 2006. Časopis se tímto tématem začal zabývat poté, co se v redakci časopisu podle jedné z redaktorek objevil muž, který tvrdil, že je Vaculíkův milenec. Podle Vaculíka byly články kompletně vymyšlené. Jak u soudu sám řekl, jednalo se o pomstu bulvárních novin a časopisů, protože s nimi odmítá komunikovat a snaží se chránit si své soukromí. Kvůli údajné homosexualitě prý také přišel o jednu z rolí v mosteckém divadle a článek měl velice poškodit nejen jeho osobu, ale hlavně jeho rodinu a blízké.