Kromě čepování čeká dívky také ruční trhání chmele či degustace piva. „Dívky dostanou dva vzorky piva a budou muset rozpoznat, které z piv v soutěži zastupují,“ řekl výkonný ředitel pivovaru Holba Vladimír Zíka. Monika Kobzová z Písařova na Šumpersku v soutěži zastupuje právě pivovar Holba Hanušovice.„Pivovar Holba se soutěže zúčastní poprvé a jako tvář značky si zvolil dívku z kraje ryzího piva z hor, studentku propagační grafiky,“ řekla mluvčí Matulová.

Do soutěže Miss zlatého moku se letos přihlásilo celkem 220 dívek z celé republiky, do užšího výběru se jich dostalo pětatřicet. Ve finále soutěže nakonec bude bojovat deset dívek zastupujících známé pivní značky, jako jsou například Krušovice, Regent či Zlatopramen. Všechny soutěžní disciplíny musejí dívky zvládnout do srpna, kdy odletí na týdenní soustředění na ostrov Mallorca. V září se sjedou finalistky Miss zlatého moku do Žatce, kde se po boku zástupců pivovarů, marketingových partnerů akce a sponzorů 5. září představí veřejnosti na tradiční Dočesné. Soutěž vyvrcholí 11. září v Žatci galavečerem s oficiálním vyhlášením Miss zlatého moku 2009.